Monday, May 2, 2011

Saya kena BULI~~

Aku memang dicipta sebagai orang yang kurang berterus-terang + kurang cari pasal + kurang marah orang + kurang maki hamun orang + kurang sembur orang depan2........... dan serba serbi perkara yang akan memungkinkan aku sendiri yang MAKAN HATI bila aku tak lepas kan. Tapi aku tak kisah pun. Selagi aku boleh sabar, aku sabar.

Tapi bila niat kita untuk menjadi orang baik2 + suka mambantu + tak berkira + pemurah..... di ambil kesempatan orang lain. Orang yang pendiam pun boleh bunuh orang. Btol tak?

Actually benda ni dah berlaku banyak kali kat aku. Tapi setiap kali, aku still lambat sedar yang aku ni diBULI. Asyik dengar dan mengIyakan aje cakap orang. Walaupun aku tahu benda tu tak menguntungkan aku. Hmm... maybe aku terlalu fikir positif pasal orang? yerla...kan aku dalam proses menjadi orang berhati mulia. ahakzzzz.

Penat la.........kita buat baik, tapi orang layan kita MACAM kita ni tak ada perasaan + layan kita MACAM kita ni jenis serba-serbi tak kisah dengan semua hal walaupun benda tu 100% berkait dengan kita dan MESTI tanya pendapat kita.

Kita kerja bertungkus-lumus siang malam, tak cukup rehat + tak cukup tido. Dalam kesebukkan, niat di hati nak jugak membantu orang. TAPI...akhir nya dibalas macam KITA pulak yang bergantung harap dari awal. Pada hal.......hmmm.....

Masing-masing ada rezeki sendiri. Masing-masing ada cara tersendiri. Maybe benda tu kena berkerja keras atau mudah selancar air. So bila dalam sesuatu keadaan, jangan la fikir orang baru macam aku ni NAIF sangat, senang-senang diperdaya demi kepentingan sendiri. Ingat aku ni tak pergi sekolah? Please la, respect la life aku....kerja aku. Ingat tenaga + masa aku ni free ke?

Sangat TAK BEST la bila bercampur dengan orang yang tak reti bersyukur bila dapat kenal + berurusan + dll, dengan orang yang tak banyak songeh macam aku ni. WALAUPUN ada masa aku pun tak setuju bagi suatu hal, tapi aku still tak bising-bising + ugut + pukul +bunuh hingga boleh masuk mahkamah + tv. Paling kuat pun, aku menjawab sekit (dalam keadaan terkawal).....then KALAU tak jalan jugak, baru aku sindir berCover kat Facebook or Blog. Tu pun kalau waktu tu aku dah tak tahan sangatttttttt la. Siapa makan cili, dia rasa pedas.

Ke nak PAKSA aku belajar semburrrrrrrrr sampai terkeluar air liur kt depan muka sorang-sorang jugak???

Hmm....kalau lah 1 hari nanti, tiba-tiba aku jadi orang hijau iaitu boleh marah + maki orang depan-depan, memang sangat pelik la dalam family aku yang sangat tak reti marah orang. Mintak dijauhkan.

Kesimpulan, sangatttttttt la sakit jiwa layan orang yang senang-senang nak dapat SENANG. Ya Allah, jauh kan aku dari mereka-mereka ini selagi mereka tidak sedar.

2 comments:

Mak Izz said...

nape ni noks, hangennnn je. kasihan ko. sabar banyak2 eyh. hidup kita ginilah.. penuh dgn liku2 kehidupan. moga berjaya harungi segala dugaan dgn tabah.

Suzila said...

mmg hangennnn je 2...3 menjak ni. ramai sangat org suke tgk ak marah. Comel kott.. hahahah