Monday, March 7, 2011

Saya Sangat Cantik & Jelita

Hahahahaha.....

Title yang sangat tak boleh blah. Mesti ada yang mengherotkan mulut sambil mengangkat kening ala-ala Ziana Zain tanda kegelian yang amat. huhu

Alaaa.....sabor2. Saja je kasi gedix itu tittle. Tak sanggup aku nak mengaku dengan riak + bangga kat public. No...no...no....... aku bukan orang yang bergitu yerh. v(^___^)v

Posing gedix santai di MPG.

Actually post ni aku taip tengah-tengah pagi buta selepas aku terRajin bukak profile orang lain kat Facebook. Dalam banyak-banyak pages orang yang aku terjah, ada la terbukak pages mereka-mereka yang tergolong dalam kategori wanita dambaan lelaki + yang mampu mambuat lelaki menoleh 2 kali. Uhuuu.

Apa perasaan mereka bila dikurniakan anugerah kecantikkan sebegitu rupa?
(Sila jawab sendiri)
.
.
.
.
.
.
Aku tak nak cakap lebih-lebih pasal cantiknya muka mereka atau solidnya badan mereka. Kang puji macam-macam, mula la merungut kekurangan diri. OoooOoo.....It's not good OK!!!! Ia boleh timbulkan perasaan tak redha dengan kurniaan Allah.

Aku selalu pegang kata-kata Dato Fadzilah Kamsah - ayat dia yang telah di conclusion kan oleh aku.---> Cantik bermula dari hati. Kalau hati cantik, automatic cahaya kecantikkan terserlah di muka dan akhirnya akan membuatkan siapa-siapa sahaja akan suka pada kita. (Tak ada la aku nak kata aku B.A.I.K. Cuma ingin mengingati diri sendiri).

Oleh itu, TAK PERLU lah kita fikir kelebihan orang lain, TAPI kita perlu yakin setiap orang ada keistimewaaan tersendiri. Mungkin bukan rupa paras tapi ia mungkin dalam bentuk kemahiran atau akal fikiran. So gunakan sebaik-baiknya okeyyy. (Hamboiiiii......pandainya aku nasihat orang. hahaha.)

"Cantik kita, ada lagi orang yang lebih cantik"
"Buruk kita, ada lagi orang yang lebih buruk"
"Bijak kita, ada lagi orang yang lebih bijak"
"Bodoh kita, ada lagi orang yang lebih bodoh"

Akhir kata, mari la kita sama-sama bersyukur dengan kurniaan yang telah diberikan. Dan sama-sama kita berusaha untuk menjadi orang yang lebih baik. Insyaallah.

The most beautiful laddies in the world.
My Mak Kandung & My Mama Mertua

1 comment:

Mak Izz said...

nsb baik ko blh dikategorikan dlm golongan cun gak. cuba kalo x, mesti muntah punye. hahaha...

nk tny ni. apa beza ur mak & ur mama? tp dorg mmg cantiklah. superb!