Saturday, January 5, 2013

Serba Serbi Tak Kena

Salam. Rasanya masih belum terlewat nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2013. Mudah-mudahan tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya.

-------------------------------------------------------------------

Pernah tak korang rasa satu perasaan yang kehidupan korang tak sempurna cam orang lain?
Contohnya; Tak punya badan lansing cam si A atau si B. Tak punya tarikan personaliti cam si A atau si B. Tak punya suami kacak cam si A atau si B. Tak punya rumah cantik cam si A atau si B. Tak punya harta cam si A atau si B. Dan lain-lain lagi.

Pelik dan sangat tak bersyukur perasaan itu kan? Tapi itulah dinamakan nafsu. Nafsu yang tidak boleh melihat kelebihan orang lain.

Aku sendiri tak boleh lari dari perasaan itu. Setan betul syaitan ni. Selalu sangat buat aku rasa serba serbi tak kena. Ada saja yang kurang. Hoiii apa yang aku nak ni???

Nak wajah, body dan personaliti macam nasha aziz? Woooww. Susah lak nanti asyik kena kejar dengan pecinta wanita. Dan confirm la laki aku kurung aku kat rumah jaga anak je nanti. hoho.
Nak rumah besauu macam Taj Mahal? Insyaallah kalau diizinkan oleh-Nya. Tapi kalau boleh masa tu taknak la kena kejar dengan bank kutip hutang. Jenuh gak nak menyorok dalam rumah yang besauu tu. hihi.
Nak prince charming yang tiptop dari segi rupa, gaya, harta, dll. Yang penting sangatttt memahami kehendak wanita. Ada ke dalam dunia ni? En.suami aku yang serba biasa-biasa aje ni pun aku dah risau kena kebas. Adoii.

Terima lah kenyataan bahawa serdahana itu lebih sempurna.  Kalau dapat bonus, Alhamdullilah.

Aku selalu ingatkan diri sendiri -
Senang kita, ada lagi orang yang lebih senang.
Susah kita, ada lagi orang yang lebih susah.
Cantik kita, ada lagi orang yang lebih cantik.
Hodoh kita, ada lagi orang yang lebih hodoh.
Hebat kita, ada lagi orang yang lebih hebat.
dll.

Maka, tanamkan dalam diri sikap merendah diri dalam semua hal. Bersyukur dan terus bersyukur.

No comments: