Wednesday, December 12, 2012

My baby 1st birthday

Alhamdullilah, 9 Disember 2012 genap setahun umur putera sulung kami Muhammad Sufi Hakim bin Muhammad Firdaus. Mudah-mudahan Allah menjadi kamu anak yang soleh dunia akhirat, diberikan kesihatan yang baik, kecergasan akal fikiran dan memberi  segala kebaikkan sepanjang hayat kamu. Insyaallah. Amin

Bila doa untuk anak, rasanya tak terluah dengan ucapan dan penulisan. Hanya Allah sahaja yang tahu bertapa besarnya hati dan harapan seorang ibu untuk anaknya. :-)
Alhamdullilah juga, sambutan hari jadi hakim diserikan lagi dengan sedekit majlis kecil di kedai baru kami yang kebetulan baru sahaja siap diubahsuai selepas 2 bulan menyewa. Jemputan hanya dikalangan keluarga terdekat sahaja.

Ohh bila difikirkan sepanjang aku menjaga Hakim, ada 2 perkara yang palinggggg aku kesalkan.

1) Hakim jatuh. Memang normal budak jatuh, yerla budak baru nak kuat otot badan. Tp yang paling aku ingat adalah masa hakim jatuh katil. Masa tu umur baru 6 bulan, baru reti mengesot n menolak bantal.. Entah camne hari tu dia bangun tidur tak nangis dan terus mengesot. Haaaa apa lagi gedebommm jatuh katil. Dah la katil aku tinggi. Bengkak jugak kat dahi. Tunggu jugak 24jam kot ada muntah. Yerla nak tahu kot ada sakit dalaman. Alhamdullilah tak ada pulak. Ohh masa 8 bulan ada jugak jatuh katil tapi tak bengkak. Tapi memang sedih la tengok anak nangis.

2) Hakim demam. Actually dah beberapa kali demam. Demam nak besar orang kata. Tapi paling aku kesal adalah demam disebabkan kelalaian aku sendiri. Masa tu hari raya, raya tu aku balik kampung. Biasa la kan cuaca malam-malam kat kampung adalah super sejuk. 2 malam pertama tidur dalam bilik, dan malam terakhir entah camne aku boleh bawak hakim tidur kat ruang tamu. Actually memang dah bedung awal-awal. Yang aku kesal aku lupa dia dah boleh bukak kain bedung sendiri. Umur 8 bulan dah kuat kot. Senang cite...tengah malam dia dah pusing-pusing bukak bedung dan aku lak tak sedar. Bila aku sedar subuh tu, badan dah panasss giler. Memang rasa nak maki diri sendiri je masa tu. Harghhh cuaiiiii.
Akhir kata...ibu akan terus belajar untuk jadi ibu yang baik buat kamu.

No comments: