Saturday, March 3, 2012

1st time Menyiarap & Demam

Hari ini Hero Kecik....


1st time menyiarap.

Setelah tekun berusaha mengangkat kepala tanpa bantuan seminggu ini, dan beberapa kali gagal dalam percubaan memusingkan badan sendiri. Dan akhirnya...hoyee.. berjaya berpusing sendiri walaupun sekejap. Tahniah anak ibu.


1st time demam.

Memang setiap hari aku akan periksa suhu badan si hero. Pagi tadi dah terasa badan hero aku suam-suam. Aku just consider maybe lepas bangun tido. Selalu camtu laa. Tapi hari ni - Masuk ke tengah hari, panas tak hilang. Masuk ke petang, panas still tak hilang. Yang cemas sekit bila kepala dia pulak panas. Dengan itu.........zasssssssss ubat demam 2ml segera diberi. N apa lagi..nangis tak terperi. N now tengah tido. hihihi.

(Okee anak aku dah tunjuk ciri-ciri tak suka makan ubat. Hari tu makan ubat buang kahak pun nangis tak hingattt.)

Hmm ke mungkin demam nak tumbuh gigi kot? erkk.....ada ke baby baru nak masuk 3 bulan dah nk tumbuh gigi????? Tapi kan...memang dalam 1-2 minggu ni, si hero ni gigih mengisap + menggigit tangan aku n en.suami. Pandai cari lak tu. Kalau tak dapat, tangan sendiri pun jadi.


Bila demam, gunakan Kool fever.

Tekun kn.....

No comments: