Sunday, January 1, 2012

Ohh Berpantang....Ohh Diet....

Sebelum ni sempat taip sekit pasal "Keberkesanan Diet Sewaktu Berpantang". Tapi tak sempat nk publish coz ada 1..2 benda lagi nak tambah. Kekonon nak bagi tahu tentang bertapa best nya makan-makan diwaktu pantang tapi perut tak naik. (Memang la tak naik sebab makan pun seciput).

Nak dijadikan cerita semalam (31/12/2011) ada buat kenduri kesyukuran + tahlil + dll kat rumah mak ayah kat Cheras. So disebabkan nak pakai baju kurung dan memikirkan kesukaran untuk menyelak baju semasa menyusukan anak cumel aku, so aku MALAS la nak pakai bengkung badan yang akan menyukarkan lagi aktiviti penyusuan. (Sebenarnya 1...2 hari sebelum kenduri pun dah tak pakai sebab cuaca sangat panas =P ...)


Bila dah tak pakai...cam biasa la, tong perut longgar semula + aktiviti duduk santai makan-makan semakin mudah. So apa lagi....aktiviti ratah ayam goreng berketul-ketul pun berlaku... Perghh lazattt tak hinggat.


Petang @ Kenduri Tamat

Tiba-tiba naluri penyesalan semakin memuncak. Kenapa? OFF COURSEEEEEE perut aku dah buncit kembali. Sangat cepatttt!!!!. Pedahal hari-hari sebelum kenduri @ 3 minggu lepas... diri terasa sangat laaaa gembira coz merasa gak aku dengan perut kempis ala-ala model sabun mandi walaupun pipi masih maintain tembam. hakhakhak...



Padan muka untuk diri sendiri.

Gambar bertiga yang pertama.

Anak ibu selepas mandi

Ayah dengan cucu pertama kesayangannya.

Mak dengan menantu kedua

Geng Yassin @ Geng Mak

2 comments:

Mak Izz said...

betul tu suzie. time jaga makan bersungguh, mmg bersungguh la badan tu mengecut. bila makan byk sket (walaupun sekali je) tanpa segan silu perut tu ke depan. aku dulu x pantang sgt (sbb tu berat bdn x turun byk) tp still org kata susut la gak sket esp kita breastfeed (bf) bb. bila bf bb nafsu makan aku kureng, rs perut tu kosong je. tp once aku stop, ya rabbi.. kj nk makannnn je pastu perut yg dulu ala2 rs kosong terus rs penuh 24hrs and buncit terus. sbb tu aku ckp, nk maintain bdn teruskanlah bf bb sekurang2nya smpi umo sufi 2thn nt. good luck darling!

Suzila said...

yeza....tak silap la nih apa yg ak rasa skrang. hihi.

Mmg btol la...tiap kali ak bf mst rsa perut berkeroncong + bdn cm kering je...
Tp demi anak tcinta + utk mnjaga badan yg xleh nk beli kt supermarket nih....cuba gk la menguatkan semangnat w/pn kdg2 terliur gk tgk iklan2 mknn kt tv + hasutan en.suami sndiri nk beli makanan sedap2. arghhhh....
Jgn silap hari bulan bini btol2 jd tong drum....kg mau masa jalan sebatu kedepan xmo ngaku bini kt sebelah. hahahah