Tuesday, October 27, 2009

Bukan Semua Orang Sempurna

Post ni adalah urutan kepada post 'Last day studio sem + Final presentation' . Aku bebetul rasa looser masa hari presentation tu.

Ni semua tentang cara komunikasi aku !!

Selama ni aku selalu pk, apakah persepsi orang tentang aku. Adakah Positif or Negatif?? Aku mmg tak suke bila dapat tahu ada orang berkata2 buruk pasal aku.

Bagi tak menyakitkan hati sesiapa, aku cuba kurangkan bercakap di dalam kumpulan w/pn hakikat aku ni bukan lah senyap sangat. Pada kata erti lain, aku lebih suka mendengar dr bercakap. Dengan alasan lebih suka mendengar tu lah, menyebabkan aku berpendapat, aku bukan dilahirkan menjadi seorang ketua yang petah bercakap + pembuat keputusan + mampu mengarah orang membuat kerja.

Yang pasti, kelemahan aku dalam komunikasi bukanlah penghalang bagi mencapai cita-cita aku. Itu semua boleh diubah. Apa yang penting, aku tahu kelebihan aku skrang adalah aku mampu memberi komitmen bagi setiap kerja yang diberikan. Dengan kelebihan itu lah yang membuatkan aku terus tabah menghadapi sesi pembelajaran aku sehingga grad.

2 comments:

Mak Izz said...

sabar suzi, ni cabaran bg golongan yg x fasih english mcm kita.

mgkn psni blh join kelas berbayar ke utk bljr english. utk ms dpn gak. kerani cabuk cm aku ni x fluent english takpe lg, tp kalo dh jd pegawai sok.. mmg kena tau gak suzi.

nyway gud luck 2 u. jgn sedey2 lg k!

Suzila said...

tu r...sgt sedey... Rasa cm nk benti pn ada gk.. Nsb kebtulan sehari selepas kejadian tu, ak g konvo kwn2 ak kt uitm gk...pas tgk diorang pakai jubah...ttiba semangat blk nk belajar...cayokk2....
ak rasa ak nye Bi xla truk sgt tp tahap keyakinan nk bercakap tu jerh kurang...ayakkkk